lördag, juli 28, 2007

Livet

Tänk om livet vore lätt.. så mycket enklare allt skulle vara då. Om allt var gratis och ingen behövde jobba. Om alla fick lika mycket pengar varje månad och det inte fanns rikedom och fattigdom. En sån värld skulle jag vilja leva i. En värld utan fattigdom, krig och orättvisa. Om alla rika gav pengar till alla fattiga, borde det inte jämna ut sig då? Mmm i min drömvärld kanske..
Jag har sån ångest inför tentan jag måste göra i höst. Den är så svår. Men jag måste göra den för att inte äventyra min framtid. Hela min framtid hänger på en jäkla tenta. Hur sjukt är inte det då?! Åtminstone är det så det känns. Gör jag inte tentan kan jag ju inte utbilda mig, och utbildar jag mig inte får jag inget jobb, och får jag inget jobb får jag inga pengar.. har jag inga pengar, ja.. då blir jag snart hemlös för tror inte att Christopher vill försörja mig resten av mitt liv. Så ja, hela min framtid hänger på tentan. Sjukt.
Är så glad för det jag har. Verkligen! Min familj, min sambo, mina små pälsbollar, mina underbara vänner.. utan er vore jag ingenting ska ni veta! Ni är guld värda!
Man ska älska livet! Så det tänker jag göra trots alla orättvisor! :)

Inga kommentarer: