fredag, juli 20, 2007

Vad ska vi göra med våra liv?

Vi har det ganska jobbigt just nu. Vi vet att hösten kommer bli väldigt tuff då vi antagligen ska leva på bara Christophers a-kassa. Hade jag kunnat plugga i höst skulle jag gjort det, men eftersom jag inte får låna från CSN förren jag gjort om en tenta sen i våras så måste jag vänta till i vår. A-kassan bojkottar mig och något jobb det tycks jag inte kunna få. Nu när Christopher också blivit arbetslös är det riktigt kämpigt. Så vad ska vi göra? Nu om nån gång måste vi verkligen ta tag i våra liv. Jag är ganska optimistisk vad det gäller att Christopher får ett nytt jobb. Killar brukar ha lättare för sånt. Men vad det gäller mig själv ser jag en mörk framtid. Har inte ens kommit på VAD jag ska plugga i vår, bara att jag ska plugga. Förslag? Vill inte flytta, så jag minskar ju mina valmöjligheter. Kanske får bli en termin på Komvux först. Ska söka många olika utbildningar/kurser iaf så jag är säker på att jag kommer in nånstans. Jag måste ju få in pengar liksom.
Vi klarar oss nog alltid. Vi har ju varandra. Katterna. Våra familjer. Våra vänner. Mat och tak över huvudet. Än så länge....

Inga kommentarer: