torsdag, januari 24, 2008

Lite uppdatering på läget :)

Nu var det ett tag sen jag skrev något ordentligt här, har inte direkt haft någon motivation till att skriva och det händer ju inte så fruktansvärt mkt i mitt liv precis.
I måndags började jag iaf studera. Mediekommunikation o lite annat smått o gott. Måste dessutom göra en tenta i Äldre litteratur för att få någon csn, lite lagom jobbigt så där. Pust.
Annars har jag väl umgåtts med vänner och tagit det lugnt. Anne har ju bott här i 3 veckor nu, sista dagen imorn. Så då kommer Mats (hennes pojkvän) hit och så tänkte vi ha lite middag och så där på kvällen.
Har ju sagt ett tag att jag ska lägga ut nya bilder på lägenheten. Förhoppningsvis kommer jag göra det i helgen. Kanske söndagkväll (ska nog till ikea då) eller på måndag. Vill inte ta kort nu. Dels för att det ju kommer inhadlas lite nya saker på ikea, och sen så är ju Annes madrass i vardagsrummet nu vilket gör att soffan inte står riktigt där den ska + att soffan ska tvättas i helgen. Men det kommer :) Vet att endel väntar :) Ni andra får stå ut med bilderna :P
Igår var en händelserik dag. Först kom den hemska nyheten att Heath Ledger är död! Chock! Han var ju helt underbar. Inte sett så många av hans filmer, men sett intervjuer med honom. Sen ringde Nina och berättade att hennes pappa gått bort *tänker på dig* och undrade om jag kunde hjälpa till att flyttstäda hans lägenhet nästa vecka. SJÄLVKLART! Vad har man annars vänner till? Så jag och Cissi ska göra det nästa vecka och vi var även hos Nina igår och pratade lite och så. Innan det var jag och Christopher en sväng ute hos Linda och kollade på det lilla miraklet Hampus. Gud så söt, blev helt kär i han :)
I förrgår var även Hannah här på en fika, trevligt trevligt. Ses alldeles för sällan trots att vi är grannar! O idag på förmiddan var Thessan på en fika, och även vi ses för sällan! Dumt att det blir så egentligen...
Bjuder på en fin bild på sötnosen Hampus :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vart är du någonstans?
Har inte sett dig på msn eller nåt på länge nu... Emigrerat? Eller pluggar du en del förstås..?
Jag är iaf sugen på promenader denna vecka! Hör av dig om du vill knalla runt lite med och vagnen!

Anonym sa...

Tack!
Nej, våran katt fäller inte så mycket. Han är ju visserligen mörkare än dina katter så det syns väl inte så mycket hår på överkastet. Men det brukar gå bort med klädroller. Synd att ni kastade överkastet. Gick det inte ens att tvätta bort katthåret då?
Grattis förresten till att du har börjat studera. Går det bra?
Min brorsa har läst Medie- och kommunikationsteknik o det låter lite likt Mediekommunikation, men jag kan ju ha fel. Det verkar va svårt iaf :p Pluggar du på distans?
När kommer det nya bilder på lägenheten? Nyfiken o se hur ni har det nu ju :]
Ha det bra! Kramar

Anonym sa...

tjo....du uppdaterar inte möe du gumman!!!!!!puss