söndag, augusti 19, 2007

Nytt här hemma!

Var ju på stan med Cissi igår och då inhandlades det en del inredning ;) Det enda jag köper när jag e på stan :) Och så gjorde jag ju några tavlor häromdagen.

(Sovrumstavlorna jag gjorde av ett par gardiner)


(De gamla sovrumsramarna satte jag i köket med nya motiv)


(Köpte ett snyggt tyg och satte på den dystra tavlan i vardagsrummet, samt bytte plats)


(Har länge suktat efter de här men tyckt de varit så dyra då de kostade 115:- resp. 135:-, köpte de nu på rean för 30:- resp. 35:-, fynd eller vad?!)
Just nu håller jag på att måla om en helkroppsspegel som mina föräldrar och min farfar haft. Den är i furu och jag målar den vit. Ska ha den i sovrummet tänkte jag. Den betyder så mkt för mig då min farfar hade den när han levde så jag vill inte att den bara ska samla damm i förrådet.
Före- och efterbilder kommer sen :) Och snart är min kandelaber klar oxå :) Mkt nytt för lite pengar, det gillar vi ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

hej! du tog det svarta trädet sen som jag tyckte,hehe! fint blev det! konstigt att du med tycker att tavlan e för dyster...haha!
tur ja kommer på så bra ideer:-)kram

Anonym sa...

Okej bra. När kommer du tror du? Ska jag ordna hem käk eller något annat gott att äta...? Kram

Anonym sa...

Finns förresten öppettider för grönan på gronalund.se

Anonym sa...

Vad skulle du vilja ha att käka då?

Anonym sa...

Duger lax? åt jag visserligen i helgen men det e ju så gott så det kan man ju äta nästan varje dag!

Anonym sa...

Hej igen! Jag har länkat dig från min andra blogg. :)

Vilka superfina tavlor du har gjort!!! Blir alllt lite avis. ;) Tänk vad lite tyg kan göra. :)

Vad du kitg du är på att pyssla. Länkar till dig på Inpiration också , du har ju faktiskt med endel inredning också. :)

Kram

Anonym sa...

Hej! Skrev en kommentar nyss men vet inte om den försvann. Jag har länkat til ldig från Stylefashionbloggen men länkar dig från Inspiration också, du skriver ju faktiskt om heminredning också. :) Dina tavlor blev jättefina!! Blir allt lite avis. ;) Tänk vad lite tyg kan göra! Superfina ljusstakar också. Visst är det kul att pyssla?! :D

Kram Kram

Anonym sa...

tänkte göra en annan sorts sås till än vad du fick förra gången, men kanske bäst att fråga om du gillar gräddfil, gräslök, rödlök...?