torsdag, september 06, 2007

Åh herregud, hur är folk funtade?!

Jag vill bara återgå kort till mitt föregående inlägg om att inte skaffa barn. Läste precis fruns svar i sin blogg om att hon INTE vill ha barn och att hennes man kan återkomma när han vill leka med bajs osv.. (väldigt rolig blogg faktiskt haha). Men det var kommentarerna till hennes inlägg som gjorde mig riktigt upprörd för bloggskribenten håller jag med till 100%. De flesta tyckte att hon skulle ge sin man ett barn för det är ju självklart att man ska skaffa barn. Varför är det så svårt för vissa att fatta att inte alla VILL ha barn? Jag blir skitledsen när jag läser sånt där eftersom jag själv inte vill det. Varför blir inte vi tagna på allvar för? Jag är riktigt upprörd nu. Den kommentaren som gjorde mig mest ledsen och arg var denna (en del av den):
"Jag förstår (mannen) och har man gift sig så har man väl gjort det för något syfte och inte enbart för att det är en kul grej."
Okej, om jag har förstått det här rätt så får man alltså inte gifta sig om man inte tänker skaffa några barn? Jag går och drömmer om att gifta mig med Christopher för att jag vill leva med honom resten av mitt liv, inte för att jag vill ha barn! Hallå, i vilket århundrade lever vi i egentligen??? Barn är väl ändå bara en liten del av "livets mening", ska man ge upp allt annat i livet bara för att man inte vill ha en unge eller? Ååååh jag blir så förbannad!!!

Inga kommentarer: