onsdag, september 05, 2007

Lägg ner, pleeeease!

Läste en blogg där en kille vädjade till sin fru att hon skulle ge honom ett barn. Frun var inte redo, hon ville leva sitt liv och göra karriär osv. Jag håller på frun (såklart). Vissa kommentarer killen fick gjorde mig sååå förbannad. Följande t.ex:
"Att få barn är det bästa som finns i ens liv. Det förändrar dej i grunden att bli en bättre människa, att kunna skatta mer, att kunna oroa dej mer och känna vad livet egentiligen går ut på."
Inget fel med den kommentaren tänker antagligen alla ni som läser det här, för av nån konstig anledning så vill alla utom jag ha barn (något som jag aldrig kommer förstå). Men sånna kommentarer är jag sååå trött på att höra/läsa, ja jag blir helt enkelt förbannad!
Det är som att säga att jag som inte vill ha barn aldrig kommer få känna vad livet går ut på. Hallå, det är väl ändå individuellt? För mig är det något helt annat än att få barn. Jag vill inte ha barn. Jag vill inte ge upp mitt liv för någon annan, aldrig. Mitt liv är mitt och det tänker jag leva fullt ut. Jag vill inte sitta hemma och tråka, ut o gå med en barnvagn, höra skrik och gråt hela dagarna och jag vill framförallt inte vara låst i typ 18 år framåt, och definitivt inte bära på ungen i 9 månader och sen genomgå en förlossning. För mig är det helt enkelt inte värt att ge upp mitt liv för.
Självklart älskar jag de barn jag känner, det gör jag verkligen, men för det betyder inte det att jag vill byta plats med deras föräldrar.
Folk säger hela tiden att jag kommer ändra mig och att det bara är nu jag känner så. Men jag har aldrig varit direkt barnkär så där i allmänhet, så varför ska jag skaffa barn? Jag är så trött på att höra sånt!
Så snälla ni, ge upp! Jag kommer aldrig skaffa barn vad ni än säger!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får va en extra moster åt mina bebisar:-) Förstår dig gumman! Speciellt när vissa människor säger att man inte har nått liv om man inte har barn. O som du säger ditt liv e att inte vilja ha barn. Lixom allas liv e ju olika! Håller på dig gumman! puss stå på dig:-)

Anonym sa...

Tack tack, ska du ha!! =)